torsdag 11 december 2008

Näst sista dagen på förskolan

Just nu bor jag i en kartong. Hela lägenheten är snart nedpackad och flyttlasset bär iväg på lördag. På söndag ska vi nämligen på kalas. Mammas kusinbarn Nova 4 år är nämligen hemma från Usa. Jag tror inte att jag har träffat henne någon gång så det ska bli kul. Kalaset kanske kom lite olämpligt, men vad ska man göra. Man vill ju ställa upp för släkten.

Idag har jag mamma och morfar varit på lussefika på min förskola. Jag gav mina fröknar en julpressent och de blev så glada att de började gråta. För imorgon gör jag min sista dag på förskolan och då ska jag bjuda på fika. Kanelbullar och papparkakor från bageriet. Det är så gott. mums.

Min ena fröken fyller 50 år nu snart och skulle åka till Norge och träffa sina systrar, men nu har hon brutit armen så nu kan hon inte åka. Det är tråkigt för hon såg fram emot det väldigt mycket vet jag.

Nästa vecka ska jag börja inskolas på min nya förskola, mamma är nog lite orolig att det inte ska gå bra. Det kommer det att göra för jag är van vid att vara på förskolan. Sedan är mamma orolig för julklapparna, men det vet jag inte varför, för det är ju tomtens jobb Eller??

Ha det bra.

1 kommentar:

Farmor och Farfar sa...

Hej Axel. Vad mycket roligt du har framför dig.Jag tror att både flytten ,kalaset och den nya förskolan går bra.Vad trevligt att du skull bjuda på fika.Kram farmor.alart