måndag 14 juli 2008

Semester


Det är skönt att ha semester. Det händer ganska mycket när man har semester och är i Ö. I förrgår var vi och hälsade på Olle och Elsa, det är pappas farmors, kusins man och frus eller kanske är det kusin till farfar eller är det en syster till pappas morfar. Det är inte lätt att hålla reda på allt. Snälla är dem i alla fall.






















Igår höll farfar, pappa och mamma på med att montera dit de nya bryggorna nere vid Ljungan. De transporterade dem från mejeriviken och till dit de skulle vara. Det verkade som om det var ganska tungt, men jag är inte säker. Själv tog jag och farmor en promenad, men jag somnade ganska fort. Det är skönt att sova i vagnen ute.




Igår han vi även med att fika ute vid Ljungan när bryggan var på plats. Vi hade tur, för precis när vi skulle fika så var det uppehåll. Annars har det regnat ganska bra ett par dagar. Det gör ingenting tycker jag för det är roligt att hoppa i vattenpölarna som bildas då. Jag var med farfar och hämtade tidningen en dag och då tog jag bara på mig gummistövlar inga regnbyxor och när jag kom hem från brevlådan var jag jätteblöt. Jag trillade nämligen i vattenpölen på vägen.





Idag har vi tagit det ganska lungt, jag har haft en lite otursdag. Jag har trillat ett par gånger och skrubbat mig i ansiktet. Det är inte alltid så lätt att springa ute. Nu ska vi snart åka och grilla någonstans. Jag och mamma vet inte riktigt vart så hoppas att de inte lämnar oss där för då hittar vi inte hem.




Ha det bra så hörs vi. Det är bara en sak jag tycker är lite tråkigt och det är att jag inte hunnit träffa Wilma, Olle och Sverre än. Det kommer snart hoppas jag. Kram på er alla mina vänner.

1 kommentar:

Wilma sa...

Hej Axel, visst har man mycket att göra när man är hos farmor, farfar, mormor och morfar. Du träffar ju inte din farmor och farfar så ofta, så jag förstår att du har fullt upp att städa efter dom sedan du var hemma sist.

Visst ska vi träffas snart, det vill både brorsan och jag =)
Kanske pappa kan ringa din pappa och bestämma nåt, för jag kan inte numret till din farfar. Men jag tror att pappa har det numret på sin mobil...så om inte han ringer kan jag leta fram det och kanske skicka ett sms till din pappa. För det kan jag, brukar skicka sms till min Johanna.
När vi träffas ska jag lära dig lite med bus. Förresten så kanske du kan komma hit och hälsa på...vi skulle behöva dammsuga mitt rum och det var ju du bra på sist eller hur??!! Sedan måste du kolla in min nya lekstuga och vårt nya trädäck...där kan man gunga i hammocken. Nä nu säger mamma att hon vill låna datorn lite, så jag kan inte skriva klart....bättre vi träffas så ska jag berätta mer. Kramis Wilma