fredag 11 juli 2008

Äntligen i Ö

Hallå!

Nu har jag äntligen kommit till norr med mamma och pappa. Jag tycker inte om att åka bil längre. Det gjorde jag visst när jag var mindre. Så vi skulle stanna två nätter påvägen upp hit. Det började bra, vi åkte till farbror Magnus och Sara och sov där en natt. Det var kul. Sedan skulle vi åka till Järvsö och sova där, men där fick pappa hemlängtan, sol i ryggen och medvind så vi glömde att sova där. Vi åkte ända till Ö.

Idag är jag glad för det, för idag har jag hjälpt pappa med att lassa sten som vi skulle lägga i Ljungan så jag skulle få mig en liten strand, men vet ni vad som hände. Pappa körde ner fyrhjulingen i vattnet och jag började skrika så vi gick därifrån. Så när farfar kom hem från jobbet skyllde pappa på mig. Att det var jag som hade kört ner fyrhjulingen i Ljungan. Fattar inte hur han tänkte, jag når ju inte ens fram till styret. Jag tror att farfar ändå gick på det för han blev inte arg.





Har även lekt med en av mina allra bästa vänner här uppe i norr. Katten Ture. Jag har kastat sten både åt honom och på honom och han har sprungit och jagat dem. Vet inte om han tror att det är en råtta eller så. Han är snäll Ture fast han är lite lättlurad om han nu tror att stenarna är små krypande djur. Det gör inget för roligt har vi ändå. Som ni märker har jag haft en bra dag, jag glömde berätta en sak har även varit med och handlat i Ånge. Där fick jag åka ferraribil utan ratt. Jag tror att den som körde före mig tog med sig ratten.


Ha det bra.

Inga kommentarer: