måndag 9 mars 2009

hej igen!

Nu är jag här igen. Idag har jag varit hemma med mamma. Jag har varit lite hostig och så. Det är bättre nu, men enligt mamma är det inte riktigt bra. Jag ska på förskolan imorgon och jag hoppas att jag får åka med pappas stora bil. Mammas är så liten. När jag har varit hemma idag så har jag och mamma passat på att baka bullar. Det var roligt.
Kavla går ganska bra faktiskt, kanske ska bli bagare när jag blir stor.......
Mamma var tvungen att hjälpa mig på slutet ändå.
Här rullar jag mina "små" bullar. Om jag skulle bli bagare är jag tveksam om jag skulle ha några kunder. De skulle nog tycka att bullarna är för små eller vad tror ni?


Mina bullar är de små strängarna som mamma kallade dem. Har även haft en hand med i rullandet av de andra om du undrade.

idag har jag förresen lärt mig en ny bokstav. Det var I. Nu kan jag m, p, t. Jag tycker att det är jätteroligt med bokstäver. Ha det bra alla vänner.

1 kommentar:

Farmor och Farfar sa...

Hej. Vad bra att du kan hjälpa mamma. Du får nog göra större bullar om du blir bagare.Vad bra att du har roligt när du är hemma med mamma. Krya på dig.Kram farmor. i.jonsson@