lördag 9 augusti 2008

Takbyte hos morfar

Nu är jag hos mormor och morfar. De lägger om taket på huset. Alla tegelpannor är borta, så nu ser huset ut som ett tält. För hela taket är täckt med plast. De har haft lite otur idag med vädret. Det har regnat ganska mycket, men jag har tyckt att det har varit roligt för jag har gjort geggamoja.

Sedan gjorde mormor plättar till mig, jag åt 10 stycken. Det var gott. Ikväll kommer Sture och Marita då ska vi äta kinamat alla sammans. Jag tror inte att Tyra äter det. Vi får se.

Igår var mammas kusiner här. Jag lekte med dem ganska mycket. Jag tycker om dem. Jag och Teo tycker om att leka med varandra. Sedan tycker jag att det är roligt att leka och busa med Tobias. Tim tyckte mest om Tyra tror jag.

Ha det bra.

2 kommentarer:

Farmor och Farfar sa...

test

Farmor och Farfar sa...

Det är bra att du och dina föräldrar hjälper mormor och morfar med taket. Hoppas att du var vaken när det skulle ätas kin amat. Kram farmor.