söndag 24 augusti 2008

Snorigt

Har varit på förskolan hela veckan och höll mig frisk ända tills i fredags. Då fick jag ögoninflamation och blev jätteförkyld. Så i helgen har vi tagit det ganska lungt, jag och mamma har städat. Jag är inte riktigt säker på om hon tyckte att jag var till någon hjälp eller så. Jag tycker att det är roligt att blöta en trasa och dammtorka. Jag är inte riktigt lika bra på att vrida ur trasa innan jag börjar dammtorka. Det slutade i alla fall med att jag var blöt från topp till tå och att mamma fick knäskura golvet i mitt rum. Pappa låg och sov under hela städning, vilken otur han hade för vi hade riktigt kul eller jag hade riktigt kul.

Igår slog jag mig ganska rejält på munnen, för jag har kommit in i en period som jag tycker att det är väldigt roligt att klättra mycket. Jag slog mig när jag trillade ner för min fotölj. Mamma lyfte upp mig och såg inte att jag blödde ganska rejält så det blev en liten fläck på hennes nya tröja. Tur att den var vit så jag såg vart jag skulle torka någonstans.

Idag har mormor och morfar varit ner och druckit elva kaffe och ätit tårta. Det var roligt för det var längesen jag såg dem. Jag bjöd även ner kusinvitamin Tyra, men hon vågade inte komma för att jag och pappa var snoriga. Ganska tråkigt tycker jag.

Det största som hänt i helgen är att pappa har tagit bort min spjälsäng så nu har jag ett jättestort rum, det är skitbra. För nu kan jag hoppa och snurra runt på min matta som jag vill.

God natt

1 kommentar:

Farmor och Farfar sa...

Det är synd att du och pappa blir förkyld så ofta bra att mamma klarar sig,Roligt att du har fått stor säng, och bra med utrymme för dina saker.Krya på er och ha det bra alla tre.

Kram farmor.