onsdag 27 januari 2010

Jag älskar snö, mamma.

Detta var det första jag sa till mamma när vi klev ut genom dörren i morse kl halv åtta. Snön bara vräkte ner och det var så härligt. Både jag och mamma tyckte att det var jätte härligt att bilen stod i garaget. Vi har nämligen hört pappa säga både det ena och det andra när han får skrapa fönsterrutn på bilen både in och utvändigt. Vi har det bra jag och mamma.

Har varit på förskolan idag till halv två ca, då kom mormor och hämtade mig. det var skönt att he en kort dag ibland. Jag och morfar har varit ute och skottat ett par gånger i dag. Det var roligt. Jag vet inte men morfar sa till mamma när hon kom hem att det kommer en dyr räkning för snöskottningen. två män hela dagen. Jag fattar inte riktigt vad han menar med det. Jag tyckte att han stod still ganska mycket och pratade med Konrad.

Imorgon bär de av till förskolan med pappa för mamma åker redan kvart över fem. Hoppas att ddet inte snöar allt för mycket under natten. Får se vad jag och mamma hittar på för något när vi kommer hem tidigt imorgon.

1 kommentar:

Farmor och Farfar sa...

Vad roligt att du tycker så mycket om snö.Farfar är nog inte lika förtjust som du ,fast att han får köra traktor.Farmor har nyss kommit in för hon har skottat lite till morgon också.Det var ett fint kort på dig.Kram farmor