söndag 26 april 2009

sol, sol och åter sol

Hallå.

Har haft en solig helg, och jag har antagligen haft tredagars feber. Började i torsdags natt då jag kräktes. Var hemma med mormor på fredagen, men hon tyckte att jag var för dålig så hon ringde till mamma på jobbet så hon kom hem till mig. Då hade jag närmare 40 graders feber och bara sov. När jag har så hög feber så äter jag inget, dricker inget och bara sover. Jag är rent av lite apatisk. Så mormor tyckte att jag var skit dålig. Fick alvedon av mamma och så tvingade hon i mig lite ris. Då orkade jag faktiskt vara vaken i två timmar. Somnade sedan och sov till kl 18. Då var inte mamma hemma utan då var hon på fotboll i Limmared. Är inte mamma hemma så är pappa hemma. Jag och han satt och tittade på bilar på Tv:n. Sedan åt jag faktiskt lite makaroner när mamma kom hem. Somnade i mammas och pappas säng tittane på filmen bilar. Mammma somnade nog först av oss.

I Lördags var jag klart bättre. Hade inte alls lika hög feber, men jag åt fortfarande inget. Var ute och lekte lite grann. Årkade inte så mycket som jag ville. På kvällen kom mormor, morfar, Konrad och Ann-Marie på middag hos oss. Vi grillade och åt jättegod mat. Jag somnade väl runt halv nio.

Idag har jag inta haft någon feber alls, bara lite temp. Har varit ute och hjälpt pappa att byta däck på morfars bil. Morfar har nämligen opererat handen. Det är inte han glad över att han har gjort det nu. Nu är det nämligen som mest att göra i trädgården. Sedan var jag, mamma och mormor i Gällstad och köpte nya skor åt mig. Jag var så stolt över mina sandaler med dödskallar på. Idag har jag ätit bra och försöker nu att somna. Det är väl i stort vad som har hänt hos mig i helgen.

Sov så gott.

Inga kommentarer: