tisdag 16 september 2008

Hälsat på min kompis Nils

Idag slutade mamma tidigt så hon var och hämtade mig innan kl två. Då gick vi direkt till min kompis Nils som har hela benet i gips. Han var glad att jag kom och hälsade på för det blir ganska långtråkigt att gå hemma med sin mamma i åtta veckor och så kan han inte göra allt. Som tur är ska han bara ha gipset i två veckor till sedan kan han bada igen. Det är ju inte så lätt att bada när man har hela benet och höften i gips.

Han går ganska bra med gipset nu, men han går som en äldre herre. Jag tycker om att vara hos Nils. Vi har så mycket att leka med. Idag fikade vi två gånger och så åt vi en gång på två timmar. Konstigt vad man kan vara hungrig ibland.

På vägen hem såg vi kaniner på kyrkogården och så han jag och mamma gunga på hästen utanför vårat hus.




Jag har även hjälpt pappa med att diska och så har pappa hjälp mig med att bada. Det är tur att man kan hjälpa varandra. Då behöver man inte vara bäst på allt.

1 kommentar:

SaraMagnus sa...

Hejsan Axel! Vad stor du har blivit! Vi har ju inte sett dig sedan i somras! Vad roligt du och mamma ser ut att ha på hästen utanför er! Snart får vi åka ner och hälsa på er, för nog längtar jag lite efter dig! Vi brukar ju busa du och jag! Hälsa mamma och pappa! Kramar/ faster Sara och farbror Mange!
Ps: Jag kallar mig faster även om jag inte är det på riktigt! Hi,hi! ;) Ds.