torsdag 4 september 2008

idag har jag varit hemma med mamma för tredje dagen, men har varit en ganska bra dag. För nu är jag frisk. Lite snorig och lite hostig men vad gör det om hundra år som man brukar säga. Jag och mamma har lekt med duplolego. Jag har hällt ut allt och mamma har lagt tillbaka det i lådan. Jag har faktiskt hjälp till ,om ni inte tror mig fråga min mamma. Jag är faktiskt en gentleman, jag hjälper min mamma ner med barnvagnen ner för trappan. Mamma pustar och stånkar när jag gör det, är lite osäker om hon tycker att jag är för snäll?




Så här mysigt har faktiskt jag och mamma haft det idag. När mamma satte på kaffet idag så plingade det på dörren. Där stod morrmor hon sa att hon kände det på doften att det var bullar köpta från gullkragen här. Det konstiga var att hon hade rätt. För jag och mamma var och handlade bullar på konditoriet när vi var på väg hem från Göta livs där vi hade hämtat en canvasduktavla på mig. Konstigt vad vuxna kan veta mycket.


När vi hade fikat klart gick jag, mormor och mamma ner på stan för mormor skulle kolla lite saker för mormor och morfar åker till Rohdos om några veckor så hon behövde lite saker från stan. Vart Rohdos ligger det vet jag inte riktigt, men jag tror att det är ganska nära för det tog nog bara fyra timmar dit. Jag menar det tar minst 10 timmar till farmor och farfar. När vi var på stan tittade jag och mamma på skor till mig. Vet inte vilka jag vill ha.


Farmor och farfar ni får gärna hjälpa mig att välja. Jag vet nämligen inte vilken som är bäst.

Ha det bar alla som jag känner.

2 kommentarer:

Farmor och Farfar sa...

Hej Axel!

Nu har både farmor och farfar tittat på skorna. Vi tycker båda två att du skall köpa de nedre för de ser så varma ut till vintern och sedan är de nog bra när du skall ut i snöblasket.

Du får väl höra om mamma och pappa har råd. Om det kniper så kan du väl skriva till oss så skall vi hjälpa dej med lite kontanter.

Ha det så bra och hoppas du är så bra i snuvan att du kan gå på förskolan igen.

Du kan väl hälsa till mormor och morfar att de skall ha det så bra när de åker till Rhodos.

Wilma sa...

Jag har oxå lite halvtaskiga skor...tror du att jag kan be din farmor o farfar om kontanter?? ;)