söndag 14 september 2008

Har varit på förskolan tre dagar i veckan, var hemma med pappa en dag och mormor en dag. Men nu är jag frisk. Jag tycker att det är roligt att vara på förskolan, för då kan jag leka med min kompis Oliver.

I torsdags kväll var mamma hos Sara på sådant här meandi party. Det tyckte hon var roligt, får se vad hon har köpt för kläder. Något har hon köpt i alla fall. Det brukar hon göra.

Åkte till mormor och morfar igår. Vi var där hela dagen. På förmiddagen var jag ute med morfar. Vi letade sten och körde bil.


När jag och morfar hade varit ute tag gick vi in och åt. Sedan skulle vi åka på fotboll. För Tvärred spelade mot Borgstena. Det var bland den första matchen som mamma och pappa såg, för de har spelat på vardagarna innan och då måste jag ju sova ganska tidigt för att orka med förskolan. Det var kul att vara på fotboll för då fick mamma och pappa träffa sina kompisar och jag kunde leka med de stora barnen som Svea, Lea, Seb m.m Det var jätteroligt. Mormor hade förstås ett vakande öga på mig. Tvärred vann med 5 - 2.


När forbollen var slut åkte vi hem till momor och morfar åt gröt och åkte in till morbror med familj. Min morbror fyllde nämligen 28 år igår. Det är kul att vara på kalas men jag blir så trött. Vi gav morbror ett regnställ. Så nu får vi hoppas att det regnar någon dag.


Idag har jag, mamma och pappa vait i badhuset. Det är så roligt så jag vill inte gå där ifrån innan jag somnar stående. Det gjorde jag idag när vi hade badat ett tag. Jag somnade nämligen i bärryggsäcken när vi gick hem.

Inga kommentarer: